Pages

Friday, 13 September 2013

Homesick





Astaghfirullahala'zim...
Baru beberapa hari aku di UUM untuk final semester pengajian da rasa homesick. Semasa awal semester dulu tak adalah rasa homesick sangat pun tapi bila di hujung-hujung semester mulalah rasa teringat dekatrumah sangat-sangat-sangat walaupun tak daklah jauh sangat pun rumah dengan UUM. Mungkin hari cuti hujung minggu ni ditambah dengan cuti umum 16 sept kebanyakkan kawan-kawan balik rumah. Mungkin inilah perasaan sahabat-sahabat yang jauh dengan rumah dan perasaan sedih mak ayah bila aku meninggalkan rumah. Baru sekarang aku pula merasai..huhu.

Nak jugak balik tapi tak mau menyusahkan mak ayah datang ambek. Camna tu? Tak apalah, sabaq sat. Insya Allah ada jalannya. Walaupun dekat rumah tak dak buat apa pun yang menarik tetapi ada mak ayah yang tersayang..hehe. Walaupun dirumah aku tak dak menyembang sangat dengan mak ayah tetapi aku rasa selamat dan tenang di sisi mereka. Suka bila tengok depa bahagia dan lapaq masakkan mak...kiki.


"Ya Allah, kasihanilah ibu bapaku seperti mana mereka mengasihiku sejak kecil."



Mak ayah..moga sihat selalu






Tuesday, 3 September 2013

SEDERHANA ITU LEBIH BAIK..BETOI KA?







Bismillahirrahmanirrahimm..


..........................................................................


pada pandangan aku, aku suka tgk orang yang brsederhana 
tetapi bahagia dengan hidupnya. 

orang yang kurang dikenali kerana merendah diri.

orang yang bahagia dengan apa yang ada.

orang yang suka senyum..(^_^)
walaupun sendiri mempunyai masalah..

orang yang cool N tenang dengan cabaran dalam hidupnya..


orang yang begitu menghormati & menghargai orang lain.

orang yang mementingkan pandangan Dia melebihi dari pandangan manusia.

orang yang merindui nabinya..

orang yang setia dengan ayat-ayat cintaNya..


tentulah orang ini seorang yang taat pada perintahNya ye dak..





......................................................


tetapi kekadang diri terasa ingin mencari glamour..

mungkinkah terpengaruh dengan modeninasi & media..

walaupun ia sedikit pun tidak memberi ketenangan..

malah mengotori hati..


"Wahai Rabb yang membolak-balikkan hati, teguhkanlah hatiku 
pada agamaMu.."